דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אומר הגוף שלנו בריאיון העבודה 

מאת    [ 02/11/2009 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2100 פעמים ]

מה אומר הגוף שלנו בריאיון העבודה
זיוית פוסלסקי עודי, המלווה מטפלות בחיפושן עבודה לתפקיד מטפלת לילדים מספרת כי מטפלות רבות מתקשרות אליה לפני ראיון עבודה ומספרות כי הן אינן נרדמות בלילה, חשות פרפרים בבטן, ואף שואלות עוד ועוד שאלות שהרעיון העומד מאחורי כולן: "איך עלי לנהוג בעת ראיון העבודה?!"

מטפלת יקרה - כשאת הולכת לראיון עבודה את תוהה מה עליך לעשות על מנת לקבל תשובה חיובית, ולזכות לטפל בתינוק או בילדים של המראיינים. את מתלבטת עם עצמך מה עלייך ללבוש לראיון העבודה ומה עלייך לומר, אך לצד כל ההכנה הנפשית והפיסית לקראת ראיון העבודה את שוכחת לשים לב ולהתכונן לאלמנט מאד מרכזי הנמצא גם הוא בראיון, וכוונתי הינה לשפת הגוף!!!
שפת הגוף הינה מרכיב משמעותי וחשוב שיכול לפסול או לזכות מטפלת בתפקיד הנכסף. והרי כמה דגשים עיקריים:

יש לי 2 ידיים
הורים רבים במיוחד לתינוקות שמים דגש על היגיינה. חשוב מאד כשאת נכנסת לבית המשפחה, בטרם את נוגעת בתינוק תבקשי מההורים לרחוץ את ידייך ורק לאחר שניגבת אותן וקיבלת את רשות ההורים את יכולה לנגוע בתינוק. וגם אז זכרי שאלו הדקות הראשונות למפגש, את הנשיקות והחיבוקים עדיף להשאיר לשלב מאוחר יותר.
כשאת נכנסת הביתה באם מוגשת לך יד מצד האם או האב לחיצת היד צריכה להיות איתנה אך לא חזקה מדיי או מכאיבה, כמו גם לא רפה מדיי. אם הוגשה לך יד על ידי אחד מבני הזוג הגישי את ידך גם להורה השני. חשוב להציג חזות עם בטחון עצמי אך לא בטחון עצמי מופרז. באם לא הגישו לך יד אל תזמי את לחיצת יד. יוזם לחיצת היד הוא בעל הסטטוס הגבוה יותר.
יש הורים שבמהלך הראיון נותנים לך זמן להיות עם הילדים ולשחק עמם מעט. תוך כדי משחק עם הילדים את גם צריכה להיות קשובה לגופך, כך לדוגמא כשאת מרימה את ידיך למעלה את משדרת כוחניות - הורים המתבוננים מהצד - לא תמיד רואים זאת בעין יפה.

עוד מבט אחד ודי
גם המבט שלנו מדבר. על המבט להיות ישיר. מבט ישיר משדר אמינות. כאשר את - מטפלת בעת ראיון - משפילה עיניים, את משדרת כניעה או חוסר בטחון. כאשר את משוטטת בעינייך בחלל החדר את משדרת חוסר ריכוז, חוסר עניין, התחמקות. וכאשר את עוצמת את עינייך את משדרת בריחה או העלמת מידע.
סיפרה לי לקוחה שהגיעה אליה מטפלת לראיון: "...כל העת היא הייתה עסוקה בלסקור בעיניה את הויטראז'ים שיש לי בסלון ואת היהלומים שיש על צווארי", מיותר לציין כי אותה לקוחה לא קיבלה את אותה מטפלת לעבודה.

לשבת - לקום
כשאת מקבלת הזדמנות לשהות מעט זמן עם הילדים על מנת לבחון את הכימיה שביניכם, שימי לב למקום הישיבה מחד ולצורת הישיבה מאידך.
הישיבה צריכה להיות נינוחה, זקופה אך לא דרוכה מדיי. מטפלות רבות המגיעות לראיון עבודה יושבות כאשר התיק צמוד אליהן, או שהן ישובות על חציו הקדמי של הכסא ונותנות תחושה של תנו לי לברוח מכאן. מטפלות אחרות יושבות כשהן "מרוחות" על הספה בסלון ומשדרות עייפות עד כדי עצלות.
כשאת משחקת עם הילד נסי להתקרב אליו אך לא יותר מדיי, השאירי לו מרחב פרטי. אם הוא יושב על השטיח ואת מסוגלת, רדי אל השטיח. נסי לשדר באמצעות גופך רצון לשיתוף בגובה העיניים ולא התנשאות ורצון לשליטה.

מטפלת יקרה - זכרי: אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני!
הגוף שלנו מדבר בעת ראיון העבודה. שפת הגוף יכולה לשדר התלהבות, דינמיות וחיות, כמו גם התנגדות, תוקפנות ועצלות.
כותבת המאמר זיוית פוסלסקי עודי, עובדת סוציאלית בעלת תואר שני בגיל הרך וגרפולוגית בהכשרתה מלווה מטפלות החל מתחילת חיפוש העבודה, לאורך ראיונות העבודה ובלווי ובהדרכה במהלך עבודת המטפלת במסגרת המשפחה.
www.superstar-kids.com
זיוית פוסלסקי-עודי, סופרסטאר קידס
http://www.superstar-kids.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב